Vakantie australie2018.4 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Helene Diteweg - WaarBenJij.nu Vakantie australie2018.4 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Helene Diteweg - WaarBenJij.nu

Vakantie australie2018.4

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

18 Januari 2018 | Australië, Airlie Beach

Na een dag van regen in Cairns zijn we met de auto op weg gegaan naar Brisbain. De eerste dag 450 km gereden tot aan Townsville. Halverwege de toer even van de hoofdweg af om bij een waterval te kijken. Was echt even de moeite waard. De volgende dag onze weg weer vervolgd, we hadden een ritje van 275 km voor de boeg. Nu zagen we het landschap veranderen van het hele groene naar een ietwat droger landschap. Het links tijden heb ik nog niet aangedurfd maar de Australiërs zijn zulke ingetogen rijders, ze zullen geen kilometer te hard rijden. Snelheid boven de 100km per uur kennen ze hier niet. Dus ga het toch maar een keer proberen. Vandaag ook even off the road geweest en wat je dan tegenkomt is erg mooi. Een verlaten strandje waar geen mens te bekennen is, heerlijk rustig. Zo zijn er veel van dit soort strandjes. Eenmaal aangekomen in Airlie beach, kom je gelijk in vakantiestemming in dit toeristisch plaatsje aan de zee. Heerlijk uitwaaien nu en genieten van de zon. Hier blijven we drie dagen. Overmorgen naar whitsunday island om te snorkelen en te duiken en langs de witte stranden te wandelen, maar daarover binnenkort meer....